Vandaag verscheen er een artikel van James Rowe over de evolutie bij het programmeren van de ipad magazine. Hij heeft het toekomstgericht denken van de iPad.
Er zijn mensen die zich enorm ergeren aan de hedendaagse werking van de ipad magazines. Uit dit artikel is duidelijk af te leiden dat Justin Williams zo iemand is. Hieronder zie je de punten waarvan hij vindt dat er nog veel verbetering mogelijk is:
-5 seconden het logo bij het opstarten van de magazine is te lang
-‘subscribe now’ moet verdwijnen als je al een abonement hebt, dit geldt ook voor ‘sign in’
-parallel downloaden is een pluspunt (dus geen one-by-one downloading issues), ook is het nuttig wanneer je ondertussen nog een andere app kan bekijken
-wanneer je een magazine wil verwijderen moet er een duidelijke animatie zijn
-tabs moeten groot genoeg zijn (vinger)
-altijd een menu kunnen oproepen
-je moet geen analoge magazine proberen te verkopen via de digitale versie en niet uitnodigen voor je aan te melden op een account voor je
-Navigatie zou gemakkelijk, duidelijk en intuïtief moeten zijn (scrolling en taps)
-Er zijn ‘edit’ en ‘delete buttons’ die gebruikers herkennen in iOS, gebruik ze! Dit geldt ook voor tab bars en navigation controlers
-Het is niet omdat de opbouw van fysische magazines gebasseerd zijn op een grid dat de magazines op de ipad dat ook moeten zijn
Het onderzoeksartikel van The Association of Magazine Media blijft voortdurend opduiken bij mijn onderzoek. Zijn hebben onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van de gebruiker tot iPadmagazines en staven hun stellingen met cijfermateriaal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten