zaterdag 22 oktober 2011

Zoektocht in NIEUWE MEDIA

Het is 08.33 op een zaterdagmorgen. Waarom ik al zo vroeg uit de veren? Omdat ik mij heel de dag ga bezighouden met nieuwe ontwikkelingen in de media. En ik hoop op het einde van de dag te weten waar ik mij het meest interesseer en waar ik mij dit jaar wil bezig houden. Ik heb de afgelopen weken al ontdekt dat mijn aandacht vooral opgewekt wordt door digitale magazines op de ipad en motion graphics. Dat is ook de reden dat ik met deze sleutelwoorden aan mijn zoektocht begin.


08.56 Ik wil eerst voor mijzelf de opmerkingen over mijn onderzoek voor nieuwe media die tijdens de 2e les aan bod kwamen neerschrijven.
-Specificeer motion graphics (rond welk soort motion graphics wil ik onderzoek doen? Infographics, Motion art, Stop motion,... ? Is dit puur voor entertainment, is het informatie? Wat is het doel, bv een film titel sequentie, inforgraphic, music video,...?)
-Explania: site met infographics (gekregen van Dirk Kenis)
-Ken Robinson: werkt ook met infographics (gekregen van Dirk Kenis)
-Wat wil ik nu juist onderzoeken bij Motion Graphics? Wat is hun toekomst?...?


11.02 Ik kwam net enkele interessante artikels tegen die handelen over de toekomst van de ipad en meer specifiek over de toekomst van digitale magazines.

Dit is één van de boeiende artikels die ik vandaag heb gelezen. In dit artikel staan enkele sprekende quotes waar ik mij bij aansluit:

“I do believe that in the next year,” Mr. Carey added, “with all the new developments and all the new Android devices, that the industry will have a subscription option.”

“This is not the same kind of impulse sale that’s offline at checkout,” said Steve Sachs, executive vice president for consumer marketing and sales at Time Inc. “That’s not the purchase behavior that we see in a digital newsstand or an app store. It’s not about a particular cover. It’s about wanting to read in general. So a subscription model makes sense.”

Ik raad zeker aan om het artikel eens te lezen.

Op mijn zoektocht kwam ik ook deze blogpost van Ashley Norris tegen. Zij vertelt hier over de hoge kostprijs van de magazineapps en de toekomst van deze prijzen. Zullen digitale magazines in de toekomst gratis worden? Zal de toekomst van branded content op de ipad toenemen?

Nog een quote waar ik het helemaal mee eens ben, komt van Ryan Austin:
'Another issue I see with iPad magazines is the lack of innovation. I’d love to see an example of an iPad magazine with a video/moving cover, interactive text and photos, and links to related pages on the internet. Richard Branson’s Project magazine gives me hope (embedded below), but these sorts of innovations need to be standard practice, not the exception. I have no interest in an iPad magazine that offers the same experience the print edition does, and I’ll bet many feel the same way.'


10.31 Ik kwam net uit op een geweldig filmpje 'Future Magic' gemaakt door gebruik van hulpmiddelen die mij afzonderlijk sterk interesseren, nl een 3D-programma, een ipad en een camera.
Bekijk dit zeker eens als je het nog niet gezien zou hebben. (de kans dat je het al gezien hebt kan wel, het filmpje is al een jaar oud). Ook de andere projecten van Dentsu London zijn zeer creatief en vernieuwend (op dat moment) bv iButterfly. Ik kom ze ook regelmatig tegen wanneer ik zoek naar videoboodschappen over de ipad (vooral Jack Schulze).
Misschien heeft dit wel invloed op de toekomst van motion graphics?


14.55 Het is al enkele uren geleden dat ik nog iets gepost heb, maar dat kwam omdat ik deze tijd gespendeerd heb op deze site. Iit !
Een aantal geweldige motion graphics die ik de afgelopen uren gevonden heb:
- Film titel sequenties 1 & 2 (maar waarom die baby??)
-Prachtige typografie
-Infographic
-Radiohead
-Mode 1 & 2
-Motion art (duurt wel even)
-Beweging 1 & 2


17.08 Break, because a girl has got to eat


20.23 Time magazine voor iPad is een goed voorbeeld van een overzichtelijke en zakelijke digitale magazine.

Pluspunten:
-Horizontaal krijgen we een meer visueel beeld van het menu dan verticaal
-Extra info door vinger op het onderdeel te houden
-Map view (zoom)
-Foto's (veel) + video
-Simpel gebaar met de vinger en je gaat meteen naar de 'breaking news'
-Accentueer een deel tekst, roep de 'scroll-wheel' op en share it on facebook
-Interactieve simulaties, eigen camerastandpunt kiezen bij 3D-model
-Camera: lenzen uitproberen
-Interactieve, persoonlijke vragen

Minpunten:
-Kan nog meer interactief (vind ik persoonlijk leuker)
-Samenhang tussen verticale en horizontale houding niet optimaal


21.36 Een filmpje van de 'Distilled Clothing Fall Catalog' voor het slapengaan. Dit heeft misschien niet echt te maken met motion graphics en nieuwe technologie, maar ik kan het niet zeggen, want ik weet niet hoe ze dit gedaan hebben. Als jij het zou weten, laat gerust een comment achter! Ik ga alvast opzoek naar een antwoord.


23.14 Nighty night

Geen opmerkingen:

Een reactie posten