dinsdag 11 oktober 2011

Selectie interessante ontwerpers

Ik ga in deze post enkele zeer interessante mensen opnoemen die elk bezig zijn met menselijke bewegingen, maar op zeer verschillende manieren en door gebruik van diverse media en technieken.

Om mij te helpen om te kiezen welke personen ik graag wil bespreken, heb ik mijzelf de volgende vragen gesteld:
- Wat vind ik interessant?
- Wat is origineel/vernieuwend?
- Wat kan gezien worden als vertaling van bewegingen van het menselijk lichaam?
- Welke domeinen/personen/werken zijn boeiend genoeg om verder uit te diepen?

In de volgende posts zal ik deze mensen bespreken:
Rebecca Horn (installatiekunst), Viola Bill (videokunt), Yves Klein (schilder-/installatiekunst), Boris Charmatz (dans), Marcel Duchamp (schilderkunst), Chalayon (mode), Tom Hanke (interieur), Gaudi (architectuur), Amphora (interieur, product, merk), Kid Grandios (3D, Grapisch ontwerp) en Jess Kanda (animatie)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten